تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/03/25 - 00:09
کد خبر: 473183

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

آغاز توزیع کارت آزمون فلوشیپ از امروز / جزئیات دو شیوه جدید پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی اعلام شد

 آغاز توزیع کارت آزمون فلوشیپ از امروز / جزئیات دو شیوه جدید پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی اعلام شد

بررسی موضوعات امروز شامل آغاز توزیع کارت آزمون فلوشیپ از امروز و جزئیات دو شیوه جدید پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی اعلام شد و ضرورت احداث خوابگاه‌های متأهلی برای رفع مشکلات دانشجویان و دیگر موارد مورد بررسی که در ادامه به مرور آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بررسی موضوعات امروز شامل  آغاز توزیع کارت آزمون فلوشیپ از امروز و جزئیات دو شیوه جدید پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی اعلام شد و ضرورت احداث خوابگاه‌های متأهلی برای رفع مشکلات دانشجویان و دیگر موارد مورد بررسی که در ادامه به مرور آنها خواهیم پرداخت.

ضرورت احداث خوابگاه‌های متأهلی برای رفع مشکلات دانشجویان

 155دفتر بسیج دانشجویی به رئییس جمهور در نامه‌ای به آیت الله رئیسی، رئیس جمهور اعلام کردند: وزارتین و دانشگاه‌های مربوطه؛ ضمن برداشتن گام‌های اولیه برای تدوین برنامه اجرایی بلند مدت خوابگاه سازیِ متأهلی، ساختمان‌های مازاد و ساختمان‌های بلااستفاده دانشگاهی خود را به خوابگاه متأهلی اختصاص دهند.

متن این نامه به شرح زیر است:
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران (جزئیات بیشتر)

 آغاز توزیع کارت آزمون فلوشیپ از امروز

 کارت ورود به جلسه آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تخصصی (فلوشیپ) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز منتشر می‌شود.

 کارت ورود به جلسه آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تخصصی، از امروز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://www.sanjeshp.ir/ منتشر می‌شود و داوطلبان تا روز چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه فرصت دارند نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

جزئیات دو شیوه جدید پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی اعلام شد

رضا نقی زاده با اشاره به شیوه های پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی گفت: قبلا شیوه پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی، دو مدل بود. یک مدل از طریق دفترچه آزمون کنکور سراسری و یک مدل هم از طریق فراخوان های استعداد درخشان بود که بدون آزمون ولی در قالب رقابتی انجام می شد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر، دو شیوه پذیرش جدید به شیوه های قبل اضافه شد، که یک شیوه «پذیرش استاد محور» مبتنی بر نیازهای کشور، برای «استعدادهای درخشان» است، پیش بینی شد که هم برای کارشناسی ارشد و هم دکتری، اساتیدی که جز دو درصد برتر جهانی هستند، بتوانند از ابتدا با مشخص کردن موضوع پایان نامه و رساله، دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد جذب کنند.

وی افزود: این روش قبل از سال تحصیلی جاری به دانشگاه ها ابلاغ شده است.(جزئیات بیشتر)

نحوه تطبیق واحدهای درسی در گروه علوم پزشکی اعلام شد

 در پاسخ به استعلام برخی از دانشگاه های علوم پزشکی درباره تطبیق واحدهای درسی که دانشجویان قبلا در مقاطع تحصیلی دیگر گذرانده اند، شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی نحوه این تطبیق را اعلام کرد.

«با رعایت مفاد فصل یازدهم آئین نامه آموزشی نحوه تطبیق واحدهای درسی به شرح زیر است:(جزئیات بیشتر)

صد نخبه علمی در دستگاه حقوقی دولت جذب می‌شوند

آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهور و سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و جمعی از معاونان، رؤسا و مدیران هر دو مجموعه در محل سالن جلسات معاونت حقوقی رئیس جمهور برگزار شد.(جزئیات بیشتر)

ثبت نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت قوه قضائیه آغاز شد

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

دکتر علی صدر با اعلام این خبر گفت: متقاضیان ثبت نام در آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه سال ۱۴۰۲ در صورت داشتن شرایط لازم باید از روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد تا روز دوشنبه ۲۹ خرداد با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

هشدار قوه قضاییه درباره استفاده از وسایل ارتباطی در آزمون‌های سراسری

 معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیامکی اعلام کرد که همراه داشتن و استفاده از هر نوع وسایل غیرمجاز ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه دار در زمان آزمون‌های سراسری، محرومیت از یک تا ده سال از آزمون را دارد.

 پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به شرح زیر است:(جزئیات بیشتر)

فعال دانشجویی: آسیب شناسی وضعیت فعلی جنبش دانشجویی به رشد تشکیلات کمک می‌کند

 محمد سعید کرمی دبیر آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به آسیب شناسی وضعیت فعلی جنبش دانشجویی گفت: برای سیاست‌گذاری و ارزیابی جنبش دانشجویی نمی‌توان با نگرش‌های آرمانی و کمال‌گرایانه به چیستی مسئله و حل آن دست یافت، آسیب شناسی وضعیت فعلی جنبش دانشجویی یکی از کارهایی که به رشد تشکیلات دانشجویی کمک می‌کند.

وی افزود: اساسی‌ترین ثمره عدم تمرکز جنبش‌های دانشجویی بر روی مبانی، تغییر ماهیت یا اضمحلال آن است، جنش دانشجویی برای رشد و رسیدن به کمال، ابتدا باید مبانی را تعالی دهد و به این درک برسد که زمانی جنبش دانشجویی به شکوفایی خواهد رسید که مبانی را ارج نهاده و همواره و در هر عصر و موقعیتی خود را با آن منطبق سازد.(جزئیات بیشتر)

کیفیت مدارس با همت خیرین مدرسه ساز ارتقاء می یابد

رضا مراد صحرایی درمراسم گرامیداشت محمدرضا حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: خیراندیشی و عمل نیک دکتر حافظی پدر مدرسه‌سازی ایران، زمینه‌ساز تأسیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور شد و نام او را در تاریخ ماندگار کرد.

وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: مدرسه کانون تحول است. مدیریت دستگاه تعلیم و تربیت را با شعار «به مدرسه برمی‌گردیم» آغاز کردیم، چراکه اگر مدرسه به مفهوم واقعی خود درست شود، کشور آسیب‌ناپذیر می‌شود.

وی ادامه داد: هر چه در مدرسه کم بگذاریم درجا‌های دیگر خود را نشان می‌دهد و خیرین مدرسه‌ساز با درک این نکته از نقطه اصلی و سرچشمه کار خود را شروع کردند.(جزئیات بیشتر)

دانشگاه امیرکبیرشرایط اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها اعلام شد

 بر اساس اعلام دانشگاه امیرکبیر، دانشجویان متقاضی اسکان در خوابگاه‌های این دانشگاه از ۱۵ تیر تا ۱۰ شهریور امسال می‌توانند در خوابگاه‌های این دانشگاه برای ترم تابستان اسکان داشته باشند.

همچنین اسکان دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در خوابگاه‌های ترم تحصیلی مهر نیز از ۲۰ شهریور امسال آغاز می‌شود و تا ۱۵ بهمن سال جاری ادامه دارد.

عدم پیش ثبت‌نام دانشجویان امیرکبیر به منزله انصراف از خوابگاه در آن ترم است و معاونت دانشجویی این دانشگاه تعهدی نسبت به تامین خوابگاه ایشان ندارد.

طبق تاکید دانشگاه امیرکبیر پیش ثبت‌نام دانشجویان به منزله اسکان قطعی ایشان در ترم تابستان و مهر نیست.(جزئیات بیشتر)

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی(ره) در محکومیت حادثه تروریستی ایذه

 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) در محکومیت حادثه تروریستی ایذه بیانیه زدند و درخواست برخورد بدون مماشات با عاملین این حادثه کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله قاصم الجبارین
«بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود.» (امام خمینی ره)
شهادت هنر مردان خداست؛ ۲۱ خرداد یک مدافع امنیت دیگر جان خود را برای دفاع از این مرز و بوم داد. شهادت ناجوانمردانه سروان محمد قنبری در حادثه تروریستی ایذه، بار دیگر قلب مردم ایران را لرزاند و شقی بودن عاملان این حادثه را بیش از پیش نشان داد.(جزئیات بیشتر)

اعطای بورس تحصیلی مکزیک در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

 به نقل از سازمان امور دانشجویان، طبق اعلام اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، فراخوان بورسیه تحصیلی عالی دولت مکزیک در رشته های متنوع در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مکزیک برای سال ۲۰۲۳ منتشر شده است.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top